-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32310 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

چرا اين جهان نمي تواند مقصد نهايي انسان باشد؟
وجود استعدادهايي كه براي زندگي اين دنيايي با قطع از زندگي آخرت اضافه است نشان مي دهد كه وجود انسان محدود به اين دنيا نيست و مقصد نهايي انسان اين دنيا نبوده و حيات او پس از مرگ پايان نمي پذيرد.
انسان براي زندگي در اين دنيا و حيات مادّي جز به غريزه نياز نداشت همچنان كه حيوانات چنين هستند. انسان نياز به تفكّر، تعقل، آزادي، وجدان و... نداشت. اين استعدادها اگر از سوي انسان به كار گرفته شوند تا به مرحله رشد و تكامل برسند انسان بايد اين دنيا را ترك كند. و وجود همين استعدادهاي اضافي خود دليلي روشن بر وجود معاد و حيات اخروي است. براي روشن تر شدن مطلب اين تمثيل مناسب است. جنين در دوران حيات جنيني و استقرار در رحم نيازي به دهان و اعضاي گوارشي و تنفسي و دست و پا ندارد. حيات او در رحم از طريق جفت مادر تأمين مي شود. اين استعدادهاي اضافي در محدوده حيات جنيني حكايت از حيات ديگري دارد كه در آن اين استعدادها كه تازه به رشد و تكامل رسيده اند به كار مي روند. زندگي دنيايي نيز نسبت به زندگي اخروي چنين است با اين تفاوت كه در زندگي دنيايي، انسان با اراده و اختيار به رشد و تكامل استعدادهاي خود دست مي زند و با ايمان به خدا و پيروي از تكاليف الهي، كه همانا تنها راه رشد انسان است، خود را براي زندگي در عالم آخرت، كه همانا زندگي واقعي، زندگي اخروي است، آماده مي كند. در قرآن كريم آمده است: «و ان الاخرة لهي الحيوان لوكانوا يعلمون; همان زندگي واقعي است، اگر آنها مي دانستند». بنابراين بايد به اين جهان به چشم گذرگاه و محل عبور نگريست و همان گونه كه پل و معبر جاي توقف نيست، اين جهان هم نبايد به عنوان جايگاه اصلي مورد نظر انسان قرار گيرد.

( بخش پرسش و پاسخ)


ـ36ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.